Fastigheten

Sidan visas endast för inloggad.

Felanmälan

Anmälan av fel i lägenhetsutrustning som föreningen svarar för görs till Elve Marmtoft eller till Cia Jerring. Föreningen ansvarar exempelvis för husens värme- och ventilationssystem. Anmälan av fel i föreningens gemensamma fastighetsutrymmen görs till Cia Jerring.

Kontakt med föreningens fastighetsskötare görs av bostadsrättshavaren eller föreningen. Vid problem med värme eller ventilation i den egna lägenheten är det dock önskvärt att bostadsrättshavaren själv kontaktar fastighetsskötaren. Kontaktuppgifter till fastighetsskötaren finns på anslagstavlan i respektive trapphus.

Kontaktuppgifter till styrelsen hittar ni på anslagstavlan i er trappuppgång. Ni kan också nå oss via föreningens Facebookgrupp eller på brfsolglimten@gmail.com.

Fastighetsskötsel

Fastighetsskötsel, som t.ex. gräsklippning, lampbyte, justering av portar, lås etc. utförs av Rentec på uppdrag av styrelsen.

Städning av trapphusen utförs genom Mats Lindbergs Fastighetsskötsel varannan vecka.

Trädgårdsskötsel

Rabatter och gemensamma utomhusytor sköter de boende om tillsammans och utifrån behov med hjälp av inhyrd trädgårdsentreprenör.

Gemensamma "städdagar"

Två gånger om året anordnas så kallade städdagar. De boende rensar rabatter, sopar gångar, städar soprum och sopar ur carportar. Utemöbler ställs ut på gräsmattorna eller ställs in i förråden för vinterförvaring. En container brukar vanligtvis hyras dagarna kring städdagarna.

Styrelsen samordnar och bjuder in till städdagarna. Vi äter korv och fikar tillsammans efter städningen.

Vinterunderhåll

Balkonger ska snöröjas av bostadsrättshavaren.

Snöröjning utförs av entreprenör på uppdrag av styrelsen.

Fastighetsunderhåll

Styrelsen planerar underhåll av fastigheten på flerårsbasis. Ta kontakt med styrelsen om du har några frågor.